زمان برگزاری مجامع سهام عدالت

بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به کجا رسید؟

بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس لازمه‌ بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزاری مجامع است.

 

اسفندماه ۱۴۰۰ بود که با مصوبه شورای عالی بورس نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت متوقف شدند و این توقف تاکنون ادامه دارد.

در همین راستا پیش از این مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از اسفند ۱۴۰۰ با مصوبه شورای عالی بورس متوقف شدند و این توقف ادامه دارد. چند موضوع در خصوص این نماد‌ها مطرح است اول این که این شرکت‌ها باید طبق سازوکاری که شورای عالی بورس در ادامه مشخص خواهد کرد مجامع سنوات گذشته خود یعنی سال‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۹، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ را برگزار کنند.

عدم برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم با اشاره به آن اظهار کرده بود: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشکالاتی در ساماندهی برگزاری مجامع شرکت‌ها اتفاق افتاد که باعث شد روند برگزاری مجامع این شرکت‌ها متوقف شود. از سال ۹۹ هیئت مدیره این شرکت‌ها تجدید نشده و همان هیئت مدیره که مدت ماموریت‌شان تمام شده در این شرکت‌ها حضور دارند. بعد از آن‌که مردم در سال ۹۹ روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند در انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ نقشی نداشته‌اند. سال ۱۴۰۰ تصمیماتی توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد اتخاذ شد که از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اعضای هیئت مدیره آنها توسط دولت تعیین می‌شود جلوگیری شد و به درستی جلوی این کار گرفته شد و مجامع اینها برگزار نشد.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت
در نهایت هم پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی تصویب و ابلاغ شد و در راستای این مصوبه هم مجمع چند استان از جمله زنجان، خراسان شمالی و گیلان هم برگزار شد و آگهی دعوت به مجمع چند استان هم تاکنون منتشر شده است.

اما این طولانی شدن توقف معاملات نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت موجب شده بسیاری از سهامداران این نماد‌ها از این موضوع ابزار نگرانی کنند. در همین راستا هم یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دو سالی است که پول ما در سهام‌های استانی بلوکه شده است. چرا انقدر طولانی شده؟ مشکل کجاست؟ خواهش می‌کنم سهام‌های عدالت استانی زودتر باز شوند. لطفا پیگیری کنید.

در ادامه هم یکی دیگر از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان به ما گفت: از اسفند سال ۱۴۰۰ تا الان پول ما بلوکه شده و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. لطفا برای بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت کاری انجام دهید. اگر بنا به توقف طولانی این نماد‌ها بود باید نسبت به این موضوع پیش از توقف به سهامداران هشدار‌های لازم داده می‌شد.لازمه بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری موضوع توقف نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به سراغ ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار رفت و او در این راستا بیان کرد: لازمه بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت این است که مجامع این شرکت‌ها برگزار شود. بعد از برگزاری مجامع ما به شورای عالی بورس پیشنهاد بازگشایی نماد‌ها را می‌دهیم. قطعا با تصویب شورای عالی بورس این کار (بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت) شدنی است.

بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار لازمه بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزاری مجامع است. مجامعی که بر اساس مصوبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲ شورای عالی  باید تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ به شکل کامل برگزار شود. در نهایت باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر بازگشایی نماد‌های استانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خواهد بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا