XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nesayan A, Asadi Gandomani R, Pahlavan Mazar H. Compare theory of mind in Intellectual disability children and preschool and its relationship with social maturity. MEJDS. 2016; 6 :0-0
URL: http://jdisabilstud.ir/article-1-576-fa.html
نسائیان عباس، اسدی گندمانی رقیه، پهلوان مزار حسن. مقایسه نظریه ذهن در کودکان کم توان ذهنی و پیش دبستانی و ارتباط آن با بلوغ اجتماعی . مجله مطالعات ناتوانی. 1395; 6 () :0-0

استادیار دانشگاه بجنورد
چکیده:   (1336 مشاهده)

هدف: هدف از این پژوهش مقایسه نظریه ذهن در کودکان کم‏توان ذهنی و پیش دبستانی و ارتباط آن با بلوغ اجتماعی است. روش: این پژوهش از نوع علی-مقایسه‏ایی است جامعه این پژوهش شامل کلیه کودکان کم‏توان ذهنی و پیش دبستانی شهر گناباد می‏شود نمونه شامل 32 کودک کم‏توان ذهنی که به روش تمام شماری انتخاب شدند و نمونه کودکان پیش دبستانی شمامل 30 کودک می‏شود که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها از آزمون تی مستقل و همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته‏ها: نتایج پژوهش نشان داد که کودکان پیش دبستانی نسبت به کودکان کم توان ذهنی در سطح اول، سوم و نظریه ذهن کلی عملکرد بهتری دارند که به لحاظ آماری معنی دار است (p>0/001). اما در سطح دوم نظریه ذهن میانگین کودکان پیش دبستانی با کودکان کم‏توان ذهنی اختلاف معنی‏داری ندارد (p<0/05). بحث و نتیجه‏گیری: یافته‏های پژوهش‏های انجام شده در زمینه نظریه ذهن به نتایج متناقضی رسیده است لذا ضرورت انجام پژوهش در این زمینه ضروری به نظر می‏رسد.

     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: توانبخشی
دریافت: ۱۳۹۴/۶/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۰/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مطالعات ناتوانی (علمی- پژوهشی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Middle Eastern Journal of Disability Studies

Designed & Developed by : Yektaweb