دوره 4، شماره 2 - ( تابستان 1393 )                   ‫جلد (4): 1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parhoon K, Bodaqi M, Movalleli G, Hasanzadeh S, Amrai K. Needs Assessment of Regular and Itinerant Teachers of Children with Hearing Impairment in Tehran’s Inclusive Schools. MEJDS. 2014; 4 (2) :1-11
URL: http://jdisabilstud.ir/article-1-392-fa.html
پرهون کمال، بداغی مظاهر، موللی گیتا، حسن‌زاده سعید، امرایی کوروش. نیاز‌سنجی آموزشی معلمان عادی و رابط کودکان با آسیب شنوایی در مدارس فراگیر شهر تهران. مجله مطالعات ناتوانی. 1393; 4 (2) :1-11

URL: http://jdisabilstud.ir/article-1-392-fa.html


چکیده:   (13168 مشاهده)
چکیده 
هدف: پژوهش حاضر با هدف نیاز‌سنجی آموزشی معلمان عادی و رابط کودکان با آسیب شنوایی در مدارس فراگیر شهر تهران انجام گرفت.
روش‌بررسی: در این پژوهش توصیفی- پیمایشی، از بین تمامی معلمان عادی و رابط مدارس فراگیر شهر تهران به‌ترتیب با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند‌مرحله‌ای و روش تمام‌شماری 100 معلم انتخاب شدند (۵۰ معلم عادی و ۵۰ معلم رابط). اطلاعات با استفاده از پرسشنامهٔ نیازسنجی حاوی ۸۴ سؤال در سه حیطهٔ نیاز‌های دانشی، نگرشی و عملکردی و ۴ سؤال بازپاسخ برای کسب اطلاعات تکمیلی، توسط محقق جمع‌آوری شد. برای تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده از آزمون‌های آماری t تک‌نمونه‌ای، t مستقل و تحلیل واریانس چند‌متغیره استفاده شد. 
یافته‌ها: نتایج پژوهش حاکی از آن بود که معلمان عادی و رابط دانش‌آموزان با آسیب شنوایی در مدارس فراگیر شهر تهران دارای نگرش مثبت و دانش ناکافی و عملکرد ضعیف هستند (۰٫۰۵>p).
نتیجه‌گیری: معلمان عادی و رابط دانش‌آموزان با آسیب شنوایی در مدارس فراگیر شهر تهران نیاز به کسب آگاهی و ارتقاء سطح عملکرد دارند. 

متن کامل [PDF 316 kb]   (2575 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: توانبخشی
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۲۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مطالعات ناتوانی (علمی- پژوهشی) می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Middle Eastern Journal of Disability Studies

Designed & Developed by : Yektaweb